Feeds:
Posts
Comments

This is my second published article in The Jakarta Post. It is just my own thought. What do you think? Please let me know…

You can also check this through this link http://www.thejakartapost.com/news/2008/06/03/where-have-all-good-jakartans-gone.html

Tue, 06/03/2008 9:48 AM  |  City

Jakarta has almost everything. From wonderful cuisines of various regions and continents to people of various backgrounds and ethnicities. They all melt in the big crowded polluted pot, once known as Batavia.

When one is looking for a lucky break, he or she can find it in Jakarta. That is why many go to Jakarta to seek jobs — they want there share of luck, people say. Indeed, there are many beggars in Jakarta, but the city also hosts many conglomerates.

Continue Reading »

Well, this is my first published english-written article in newspaper. Thanks to my friend Maro who helped me a lot and urged me to write this story.

This article was published in The Jakarta Post, April 15 2008. The online version can be read on this link http://www.thejakartapost.com/news/2008/04/15/in-search-perfect-039kost039-jakarta.html

So, please enjoy this light story :)

————————————-

Continue Reading »

Sekian lama ngga pernah nulis artikel untuk sebuah media, akhirnya aku menulis juga untuk majalah BC alias BEM Bicara dari BEM UKP. Entah bagaimana menurut para pembaca majalah BC, yang pasti i proud of myself, karena bisa menyelesaikan artikel ini. Fiuh… pertama-tama sungguh terasa berat menjetikkan jari-jari ini di atas keyboard, karena ngga PD dengan apa yang harus ditulis untuk majalah ini. Yah… semoga artikel ini bisa menjadi suatu bacaan yang memberi inspirasi bagi teman-teman mahasiswa yang membaca :)

———————————————————————————————————–

Continue Reading »

fandy n friends

Wow… bangga dan senang banget waktu tahu Fandy masuk 24 besar Indonesian Idol. Aku akui Fandy ini memang talented banget di bidang musik. Setahuku dia ngga pernah belajar khusus untuk nyanyi, tapi emang jago banget. Kalau lagi kumpul sama temen-temen di kampus, tiba-tiba aja dia nyanyi… tapi yang nyebelin…. nyanyinya ngga pernah sampai selesai, selalu tanggung. hahaha… Begitu juga kalo dia nyetir mobil. Pokoknya, kalau ada Fandy, kita ngga usah nyalain radio deh… Coz suaranya sudah enak :) Fandy sering jadi langganan untuk tampil di acara-acaranya jurusan, mulai dari acara yang gede sampai bahkan pernah dipaksa nyanyi di dalam bus untuk ngasih selamat ulang tahun ke salah satu peserta studi ekskursi. (Ada yang inget ngga??? hehe) Continue Reading »

A new kind of illness is found. It called flying phobia. Based on daistionary (daisy dictionary), flying phobia is an unusual fear of flying. Well, this kind off illness appears after all of the accident happened to our commercial airlines company. I am really afraid to fly now. I think it is not only me that being afraid of flying, but also most of Indonesian people. Since the missing of Adam Air on January, I and my friends are afraid to fly. One of my friends prefer to have a long trip by car than flying, when she wants to go back to Bandung, although it takes almost 16 hours to go there from Situbondo. She is really afraid to fly. She thinks it is far better for her to have a hot seat, 16 hours of bended legs, than takes an only 1 our of flying to Bandung. 

Continue Reading »

Pantai… pasir… karang… pohon kelapa…. Aduh… bagus banget Carita. Apalagi perginya bareng temen-temen di IMX. Seneng banget. Makan kelapa sepuasnya… ikan bakar…. udang bakar…. hmmmmmm

Continue Reading »

Dear God…

Thanks for 21 years of blessing, love,  and mercy You gave me everyday

Thanks for giving me family — my dad, mom, sister, n brother — thatlove me so much

Thanks for giving me friends, best friends that always with me
Continue Reading »

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.